Nowe UAZ 2206
NOWE UAZ 2206?
Od kilku miesięcy dopytujecie nas o możliwość importu nowych samochodów UAZ. Jak tłumaczyliśmy wielokrotnie same pojazdy tego typu nie są objęte jakimkolwiek zakazem ale i tak występują poważne utrudnienia w realizacji tego typu zamówień, skutkujące głównie zwiększonymi kosztami.
W odpowiedzi na zainteresowanie zdecydowaliśmy się wraz z kilkoma partnerami z EU na próbę zaoferowania modelu UAZ 2206 (czyli buchanki w wersji 9-11 miejscowej) . Wszystko przebiegło pomyślnie i następna dostawa aut z rocznika 2024 odbędzie się w styczniu 2025. Będą to wyłącznie najdroższe wersje 2206 z min blokadą tylnego mostu. Pojazdy zarejestrowane w EU z EURO 6.
Zła wiadomość to cena - 42 000 EURO brutto (czekamy jeszcze na potwierdzenie, tym niemniej na pewno będą to kwoty tego rodzaju). Jeżeli jesteś zainteresowany, zapraszamy do kontaktu.
Nowe ceny renowacji UAZ 469B i GAZ 69
Jak to mawiał klasyk: „Nie chce ale muszę” - czas na aktualizację cen.
Nigdy nie kryjemy się z cenami usług, nie zapraszamy w tym celu na priv i tym podobne.
Również i teraz wprost aktualizujemy ceny naszych najbardziej znanych usług w postaci renowacji pojazdów UAZ 469B oraz GAZ 69.
Koszt kompletnej renowacji to 100 000 zł brutto obu tych pojazdów. Jak zapewne wiecie, od 2015 roku utrzymywaliśmy cenę na poziomie 50-60 000 zł , rok temu wzrosła do 80 000 zł, teraz będzie to niestety więcej. Oczywiście każde zlecenie wyceniamy indywidualnie, tym niemniej taka będzie średnia cena pełnej renowacji. Zdajemy sobie sprawę że nieco ograniczy to liczbę klientów, tym niemniej na to nie możemy narzekać a w tej chwili realizowane zlecenia pokazują nam dobitnie że tanio to już było. Czas realizacji to 2 lata.
Proste podsumowanie dlaczego tak a nie inaczej (w kolejności przypadkowej):
-
ogromny wzrost kosztów prowadzenia działalności na przestrzeni ostatnich 3 lat (od podatków po wszelkiego rodzaju opłaty stałe, energię, opał itp.)
-
silna presja płacowa spowodowana inflacją i nieproporcjonalnym wzrostem płacy minimalnej
-
wycofywanie się lub / i wysoki wzrost kosztów po stronie podwykonawców np. szlifierzy
-
coraz gorsza baza do remontu – te samochody nie są coraz młodsze, w tej chwili trudno o coś co po wypiaskowaniu nie przedstawia sobą bardzo tragicznego obrazu
-
wojna na Ukrainie utrudniła dostęp do części i podniosła ceny, głównie elementów blacharskich
-
tego typu projekty są rozciągnięte w czasie, musimy więc brać pod uwagę jakie koszty poniesiemy nie tyle dziś co za rok lub dwa
-
co najmniej 1/3 podanej sumy zabiera Skarb Państwa w postaci różnego rodzaju podatków i danin
-
rosnący z każdym rokiem nacisk związany z szeroko pojętym dostosowaniem firm do wymogów nisko emisyjności itd.,
-
spadająca rentowność tego typu działalności gospodarczej – aspekt mało brany pod uwagę ale szybko rosnące koszty wobec malejących zysków każą zastanowić się czy inwestycja w tego typu biznes nie przynosi o wiele mniejszych profitów niż w wielu innych inwestycji co rodzi pytanie o jej sens
-
rozszerzanie naszej oferty na renowacje i modernizacje wielu innych rodzajów pojazdów gdzie już od lat akceptuje się wyższe stawki
Jeżeli obecne trendy nie ulegną zmianie, sądzę że o kolejnej podwyżce pogadamy znowu za rok.
Zapraszamy do zakupów na Ebay! (Check our account on Ebay!)
https://www.ebay.pl/usr/tarmot_4x4