UNIQUE VEHICLES

OFERTA

Renowacja pojazdu UAZ

Write to us if you want to read this text in your language (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)

Firma TARMOT 4x4 jest prawdopodobnie jedyną firmą która zajmuje się profesjonalną renowacją samochodów UAZ w EU. Przez to pojęcie rozumiemy:

- ponad 30 lat doświadczenia w tym zakresie

- doświadczoną kadrę składającą się w większości z wieloletnich pracowników

- ogromną liczbę realizacji zarówno kompleksowych jak i częściowych

- pisemne gwarancję na wykonane usługi

- wykonywania niemal wszystkich czynności związanych z renowacją na miejscu co gwarantuje pełną kontrolę nad jej przebiegiem i jakością

- otwarte podejście do wymagań i życzeń klienta

- rozliczanie się poprzez oficjalne dokumenty (faktura, paragon)

- niezależny dostęp do części oraz podzespołów potrzebnych do renowacji

- własny warsztat, lakiernię, blacharnię i slusarnię

- trafia do nas sporo samochodów które przeszły "renowacje" i teraz trzeba to w końcu zrobić dobrze

 - samochód w trakcie renowacji nie leży "pod chmurką" jest przechowywany w naszych magazynach pod dachem

 

Pod pojęciem renowacji samochodu, uznajemy wszystkie czynności prowadzące do przywrócenia pojazdowi stanu możliwie zbliżonego do fabrycznego.

Oznacza to min:

- całkowite rozebranie pojazdu

- oddzielenie ramy od nadwozia (w przypadku konstrukcji ramowych)

- kompleksową naprawę blacharską nadwozia lub jego wymianę na nowe (o ile jest to możliwe i opłacalne)

- pomalowanie pojazdu w wybrany przez klienta sposób

- piaskowanie, naprawa, malowanie i zabezpieczenie ramy

- zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia

- wymianę instalacji elektrycznej i elementów oświetlenia pojazdu

- renowację, naprawę lub wymianę wszystkich głównych układów pojazdu (układu hamulcowego, sprzęgłowego itd)

- rozebranie i renowację wszystkich głównych podzespołów pojazdu (silnik, skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, mosty napędowe itd)

- wymiana na nowe wszystkich części które nie mogą być użyte ponownie (np uszczelki)

- renowacja wnętrza, foteli, tapicerki

- złożenie pojazdu, jazda próbna

 

Żaden element pojazdu nie zostanie pominięty. Zakres prac jest maksymalny.

Efekt końcowy możemy gwarantować jako lepszy niż fabrycznie nowy pojazd.

 

Na ten moment (koniec 2022 roku) koszt takiej kompleksowej renowacji samochodu UAZ 469B w przeciętnej kondycji (czyli niestety po prostu złej), w miarę oryginalnym stanie (głównie chodzi o silnik i układ napędowy) to koszt brutto 75 000-80 000 zł. Czas na wykonanie takiej usługi to 8-15 miesięcy (sam proces renowacji trwa około 4 miesięcy). Na życzenie klienta w pojeżdzie umieszczamy naszą tabliczkę informacją o tym że pojazd został wykonany u nas plus album ze zdjęciami z renowacji.

Wszystkie podawane ceny są cenami brutto (wystawiamy faktury VAT lub paragon).

Na wykonaną usługę udzielamy rocznej gwarancji z możliwością jej wydłużenia.

Decydując się na usługę renowacji jakiegokolwiek pojazdu, w tym samochodów marki UAZ, należy zdać sobie sprawę z tego że wykonanie jej profesjonalnie, w pełni legalnie działającej firmie, musi niestety wiązać się z pewnymi kosztami i poświęconym czasem. W chwili obecnej, kluczowe są roboczogodziny potrzebne na wykonanie zlecenia. Przeciętnie, remont samochodu UAZ 469B to około 1000 roboczogodzin. Aktualne stawki godzinowe mogą Państwa łatwo sprawdzić i pomnożyć przez tą liczbę. Oczywiście w sytuacji gdy klient zleca nam remont kompleksowy, przelicznik jest nieco lepszy jednak nigdy nie znacznie lepszy (niższy).  Renowacja, nawet przeprowadzana po raz któryś jest zawsze indywidualna. Nie ma dwóch identycznych pojazdów, szczególnie jeżeli mówimy o tak charakterystycznych jak wojskowy łazik z ZSRR.

 

Czy renowacja UAZ 469B ma sens? Jest to pytanie na które musi odpowiedzieć sobie każdy z osobna. Nie będziemy tutaj przekonywać do samego samochodu, wychodzimy z założenia że jeżeli masz i chcesz wykonać renowacje UAZ-a to za coś go kochasz. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka czynników które mogą pomóc ci w decyzji:

- koszty renowacji samochodów (przynajmniej tej profesjonalnej) rosną niestety bardzo szybko w ostatnim czasie, tak więc odwlekanie jej w czasie może spowodować problemy kosztowe póżniej

- jest coraz mniej punktów i specjalistów skłonnych faktycznie podjąć się tego zadania

- kolejki do usługi są drogie - przykładowo u nas jest to już ponad rok

- wartość pojazdu poddanego renowacji jest ogólnie rosnąca - nie obiecujemy że będzie to najlepsza możliwa inwestycja chroniąca przed inflacją itd jednak znany przypadki sprzedaży naszych wyrobów np rok po wykonaniu z zyskiem

- baza do renowacji (czyli stare UAZ-y) kurczy się a takie które jeszcze się do niej nadają (tzn nie wymagają wymiany na nowe niemal wszystkiego i są oryginalne) rosną w cenie. Jest to wzrost na tyle duży, że od kilku lat coraz większą popularnością cieszy się nasza usługa polegająca na budowie pojazdów od zera (zapraszamy do osobnego artykułu)

-wykonaliśmy dziesiątki renowacji tego pojazdu, nie zdarzyło się aby którykolwiek klient na końcu żałował. Myślę że to dobry argument.

 

W trakcie renowacji możliwe jest przeprowadzenie dodatkowych modyfikacji które usprawnią użytkowość pojazdu, poprawią osiągi itd. Ich lista jest kwestią wyobrażni, poniżej najczęściej dokonywane modyfikacje wraz z kwota dopłat.

 

l.p Rodzaj modyfikacji Kwota dopłaty
1 Silnik benzynowy 2,4 UAZ (gażnikowy) 16 000 PLN
2 Wspomaganie układu kierowniczego 3500 PLN
3 Wspomaganie układu hamulcowego 4500 PLN
4 Hamulce tarczowe osi przedniej 3500 PLN
5 Dodatkowe wygłuszenie wnętrza 2500 PLN
6 Silnik 2,7 na wtrysku z UAZ HUNTER wraz ze skrzynią 5 biegową 25 000 PLN
7 Blokada mechanizmu różnowego 5500 PLN
8 Zmiana przełożeń w mostach na szybsze 2000 PLN
9 Ogrzewanie postojowe 5500 PLN