UAZ HUNTER TX
Project TARMOT EXTREME - czyli wszystko co najlepsze!
Każdy samochód można poprawić. Fabryczna specyfikacja jest często efektem daleko idących kompromisów i tutaj pojawia się pole do popisu dla firm takich jak nasza, zajmujących się tuningiem. Rosyjskie samochody terenowe budowane są z myślą o maksymalnym uproszczeniu konstrukcji, jednocześnie rynek wszelkiego rodzaju dodatkowych elementów do tuningu, wzmocnionych podzespołów i ciekawych rozwiązań jest zaskakująco duży. Jakby tego było mało, sami również konstruujemy i budujemy różnego rodzaj akcesoria oraz osprzęt.
Przez 25 lat działalności wielokrotnie tworzyliśmy samochody na specjalne życzenie klientów. Z biegiem czasu zaczął kiełkować w nas pomysł na nie tyle "poprawienie fabryki" co zbudowanie w oparciu o całe nasze doświadczenie oraz zaplecze tych wszystkich aut od nowa, wyciągnięciu z nich tego co się da. Ogólne założenie nie dotyczyło więc zwyczajnego, nawet zaawansowanego tuningu ale rozebrania i złożenia samochodu praktycznie zupełnie na nowo a jednocześnie z zastosowaniem najlepszych dostępnych części i podzespołów dedykowanych do konkretnego modelu auta (minimalizowanie efektu "zmoty" gdzie nagromadzenie części z różnych aut i patentów wątpliwej jakości tworzy pojazd wręcz prototypowy). W takim procesie tworzenia samochodu o "projektu TX" zachowana jest zasada prymatu jakości nad fabrycznym, oryginalnym sposobem zmontowania. Nie staramy się zmienić charakteru tych samochodów ale uczynić je takimi jakie mogłoby być gdyby podejść do nich z sercem i zaangażowaniem a nie na zasadzie po prostu tanich, prostych aut do pracy czy poruszania się w terenie. Wykorzystanie ich pełnego potencjału prowadzi właśnie do stworzenia samochodów w specyfikacji TX - pod takim oznaczeniem funkcjonuje nie tyle gotowy pakiet tuningowy ale inaczej zbudowany samochód. Pojedyncze elementy specyfikacji każdego modelu czyli np inne nadwozie, wzmocnione mosty, inne silniki itd można pojedynczo lub w większej grupie zamówić do każdego samochodu przez nas oferowanego ale nie jest to jeszcze model TX - taki jest wyłącznie wtedy gdy spełnia główne wymogi i punkty z listy cech danego modelu TX.
Aby dany model spełniał standard projektu TarmoT Extreme:
- musi być od nowa złożony, pomalowany oraz poddany modyfikacjom zgodnym z minimalnymi wymaganiami dla modeli TX - sam samochód nie musi być nowy!
- specyfikacja auta musi być zgodna z tą założoną dla danego modelu - odejście od jakiegokolwiek punktu uznanego za bazowy skutkuje nie uznaniem go jako model ściśle według projektu TX
- po spełnieniu wymogów dla wersji TX możliwe jest oczywiście dalsze tuningowanie pojazdu o ile nie narusza one założeń
- niektóre rozwiązania jak np. mosty napędowe są wariantowe tzn. można wybrać pomiędzy rodzajami choć nie zmienia to ceny
- każdy stworzony według tej specyfikacji samochód objęty jest 3 letnią gwarancją bez limitu przebiegu pod warunkiem dokonywania przeglądów co najmniej dwa razy w roku lub co 10 tysięcy km oraz dostarczeniem samochodu do nas na koszt klienta (posiadamy również własny transport).
- każdy model TX jest składany z użyciem lepszych materiałów niż seryjny pojazd, dotyczy ro również uszczelek, łożysk, elementów układu przeniesienia napędu, zawieszenia, hamulcy, wygłuszeń, tapicerki, oświetlenia itd.
- każdy egzemplarz jest na nowo malowany przez nas dobrej jakości lakierami lub poliruetanową farbą ochronną
- każdy egzemplarz jest konserwowany dobrymi środkami konserwującymi we wszystkich możliwych punktach ramy oraz nadwozia
- każdy egzemplarz przed wydaniem klientowi przechodzi tygodniowy okres testów - udokumentowanych zresztą stosownymi filmami i zdjęciami oraz protokułami
- każdy egzemplarz posiada unikatową tabliczkę z numerem oraz podstawowymi informacjami
- wszystkie elementy gumowe są zastąpione poliretanem (o ile to możliwe) o 10-letniej gwarancji
- cena samochodów w wersji TX jest wyrażnie wyższa ale i tak niższa niż gdyby wszystkie te czynności i zmiany przeprowadzić osobno
Obecnie jesteśmy w trakcie kończenia naszej oferty i wkrótce będą Państwo mogli poznać szczegóły poszczególnych modeli. Jednocześnie z biegiem czasu będą powstały egzemplarze pokazowe.
Możliwe jest zamówienie samochodu powstałego w ramach Pojektu TX bez jego pełnej specyfikacji , przykładowo wyglądającego tak samo ale bez pakietu zmian jakościowych (o ile nie są konieczne w danym modelu). Przykładowo, UAZ HULK TX zakłada zmianę przełożenia reduktora o 33% mocniejsze aby wyrównać straty mocy powstałe przez większą masę i duże koła ale zwiększa to koszt a nie jest niezbędne - samochód można używać zgodnie z przeznaczeniem choć klient jest ostrzegany o związanym z tym ryzyku. To samo dotyczy np podwójnych amortyzatorów przy każdym kole czy też braku ochronnego. Samochód z dużą liczbą takich uproszczeń w którymś momencie uznawany jest przez nas za po prostu zrobiony na wzór projektu TX ale nie według jego pełnej specyfikacji.
Auta spełniające wymagania danego projektu TX w głównej mierze lub w pełni otrzymują oznaczenia np HULK TX. Auta spełniające je w ograniczonym stopniu tylko np. HULK made by TARMOT 4x4.
Dotychczasowe pojazdy projektu TARMOT EXTREME :
Pierwszy samochód w ramach projektu TX. Oparty o zawieszenie UAZ HUNTER z silnikiem turbo diesel ANDORIA 4CT90 , standardową, 4 biegową skrzynię biegów oraz otwarte nadwozie UAZ-a 469B/ 3151.
Inne pojazdy w ramach tego projektu:
"Projekt TX - UAZ BLUE HULK TX 2,7 - 2017"
"Projekt TX - UAZ HUNTER TROPHY EVO TX
W PRZYGOTOWANIU