UNIQUE VEHICLES

OFERTA

Nowe ceny renowacji UAZ 469B i GAZ 69

Jak to mawiał klasyk: „Nie chce ale muszę” - czas na aktualizację cen.

 

Nigdy nie kryjemy się z cenami usług, nie zapraszamy w tym celu na priv i tym podobne.

Również i teraz wprost aktualizujemy ceny naszych najbardziej znanych usług w postaci renowacji pojazdów UAZ 469B oraz GAZ 69.

Koszt kompletnej renowacji to 100 000 zł brutto obu tych pojazdów. Jak zapewne wiecie, od 2015 roku utrzymywaliśmy cenę na poziomie 50-60 000 zł , rok temu wzrosła do 80 000 zł, teraz będzie to niestety więcej. Oczywiście każde zlecenie wyceniamy indywidualnie, tym niemniej taka będzie średnia cena pełnej renowacji. Zdajemy sobie sprawę że nieco ograniczy to liczbę klientów, tym niemniej na to nie możemy narzekać a w tej chwili realizowane zlecenia pokazują nam dobitnie że tanio to już było. Czas realizacji to 2 lata.

Proste podsumowanie dlaczego tak a nie inaczej (w kolejności przypadkowej):

    • ogromny wzrost kosztów prowadzenia działalności na przestrzeni ostatnich 3 lat (od podatków po wszelkiego rodzaju opłaty stałe, energię, opał itp.)

    • silna presja płacowa spowodowana inflacją i nieproporcjonalnym wzrostem płacy minimalnej

    • wycofywanie się lub / i wysoki wzrost kosztów po stronie podwykonawców np. szlifierzy

    • coraz gorsza baza do remontu – te samochody nie są coraz młodsze, w tej chwili trudno o coś co po wypiaskowaniu nie przedstawia sobą bardzo tragicznego obrazu

    • wojna na Ukrainie utrudniła dostęp do części i podniosła ceny, głównie elementów blacharskich

    • tego typu projekty są rozciągnięte w czasie, musimy więc brać pod uwagę jakie koszty poniesiemy nie tyle dziś co za rok lub dwa

    • co najmniej 1/3 podanej sumy zabiera Skarb Państwa w postaci różnego rodzaju podatków i danin

    • rosnący z każdym rokiem nacisk związany z szeroko pojętym dostosowaniem firm do wymogów nisko emisyjności itd.,

    • spadająca rentowność tego typu działalności gospodarczej – aspekt mało brany pod uwagę ale szybko rosnące koszty wobec malejących zysków każą zastanowić się czy inwestycja w tego typu biznes nie przynosi o wiele mniejszych profitów niż w wielu innych inwestycji co rodzi pytanie o jej sens

    • rozszerzanie naszej oferty na renowacje i modernizacje wielu innych rodzajów pojazdów gdzie już od lat akceptuje się wyższe stawki

 

Jeżeli obecne trendy nie ulegną zmianie, sądzę że o kolejnej podwyżce pogadamy znowu za rok.